با محتوایی که مینویسی پول دربیار!!!

با محتوایی که مینویسی پول دربیار!!!

در هر کسب و کاری به حرفه و تخصص یک تولید کننده محتوا نیازه، چون تا محتوای مناسبی نباشه پولی هم نخواهد بود!!! وقتی شما تخصص و قدرت تولید یک محتوای خوب رو داشته باشین در هر کسب و کاری برای شما موقعیت شغلی و درآمدی هست.

قدرت خلق یک محتوای خوب و استاندارد میتونه شمارو به درآمدهای بالایی برسونه. محتوا نقش هویت کسب و کار رو بازی میکنه و اهمیت زیادی رو داره. تا حالا دقت کردین بعضی از نویسنده ها امضای خاص خودشون رو در نوشته­ هاشون دارن؟ یا نقاش­ ها در اثرهای هنریشون سبک خاص خودشون رو دارن؟

 در حوزه تولید محتوا هم باید به همین شکل باشه یعنی اینکه محتوایی که هرکسی تولید میکنه باید امضای خودش رو داشته باشه تا از طریق اون به درآمد خوبی برسه. من در ادامه چند اصلی و اولیه در بحث تولید محتوا  که نیاز هست در ابتدای کار با اونها آشنا بشین رو بهتون میگم.

اونواع محتوا:

من برای دسته بندی انواع محتوا سه تا دسته بندی اصلی تعریف میکنم : از نظر نوع مخاطب، از نطر نوع انتشار، از نظرفرمت طراحی.

اگه به مقالات این مدلی علاقه دارین فرم ارسال مقاله رو پر کنین تا مقالات بصورت ماهیانه براتون ارسال بشن.

محتوا از نظر مخاطب:

محتوا برای عام مردم: در این نوع محتوا شما باید تمام آدم ها رو در تمام سطح تحصیلات و در تمامی سنین درنظر بگیرین. مثلا بیلبوردی که در سطح شهر نصب میشه تمام افراد اون شهر اون بیلبورد رو میبینن و محتواش باید طوری باشه که توسط همه قابل فهم باشه و اون محتوا بتونه به هدفش برسه. نوشتن این محتوا مهارت بالایی میخواد و نکات زیادی رو باید در اون رعایت کنین.

محتوا برای گروه خاصی: فرض کنین شما برای گروهی از مهندسین عمران تولید محتوا میکنین. طبیعتا تولید محتوای این گروه باید کاملا متفاوت ترازمحتوای باشه که برای عامه مردم تولید میشه. شما باید واژه ­ها و اصطلاحات کاملا تخصصی و درخور اون حوزه انتخاب کنین تا محتوا شما یک محتوا مفید واقع بشه و بتونه نیاز مخاطبان اون گروه رو حل کنه.

محتوا از نظر نحوه انتشار:

باید بررسی کنین که محتوای شما در کجا قراره که نمایش داده بشه؟ محتوایی که تو یک مجله یا روزنامه قراره چاپ بشه باید کاملا متفاوت باشه از محتوایی که قراره تو یک وبلاگ شخصی چاپ بشه. طبیعتا کسی با کت شلوار نمیره مسابقه دو!!! شما با توجه به فضایی که قراره محتوای شما در اون نمایش داده بشه باید محتوا رو خلق کنین.

از نظر فرمت محتوایی 4 دسته بندی اصلی برای اون هست:

  • متنی
  • تصویری
  • صوتی
  • ویدیویی

محتوا متنی:

محتوا متنی اولین فرمت محتواست که از قدیم بوده. خبرنامه ها یا همون روزنامه­های زمان قدیم جز اولین محتوای متنی به حساب میان. لیست خریدی که مینویسین محتوای متنی  به حساب میاد. مقالات هم در دسته بندی محتوای متنی قرار میگیرن.

نوشتن محتوای متنی اصول و قواعد خودش رو داره که من در یک مقاله جداگانه راجعبه اون صحبت میکنم.

content marketing

محتوای تصویری:

محتوای بصری از لحاظ و ماندگاری در ذهن بالاترین تاثیررو دارن. اگر شما یک محتوای متنی قوی داشته باشین ولی یک طراحی خوب نداشته باشه یک محتوای متنی ضعیف به حساب میاد. 90 درصد اطلاعاتی که وارد مغز ما مشین بصری ان و این نشون دهنده اهمیت بالا ارزش محتوای بصری رو نشون میده.

برای طراحی و خلق یک محتوای تصویری باید ویژگی­ های زیادی رو در نظر گرفت، من در یک مقاله جداگانه راجعبه تمام این ویژگی ها به طور کاملا جامع توضیح میدم.

محتوای صوتی:

آهنگ­هایی که گوش میدین یک محتوای صوتی به حساب میاد. رادیو محتوای صوتی است. میشه گفت هر چیزی که آوا و صدایی  داره یک جور محتوای صوتی به حساب میاد. پادکست­ ها که این روزها در دسته بندی های مختلف منتشر میشن جز محبوب ترین محتواهای صوتی به حساب میان. کتاب های صوتی نیز جز همین دسته هستن.

content marketing

محتوای ویدیویی:

جذابتی که این روزها محتوای ویدیویی برای مخاطبها ایجاد کرده باعث شده توجهات زیادی رو به خودش جلب کنه. محتوای ویدیویی قویی به حساب میاد که بتونه مخاطب رو در طول مسیرش با خودش همسفر کنه و مخاطب تا آخرین دقیقه با اون همراه باشه. تمام فیلم­هایی که میبینیم جز محتوای ویدیویی به حساب میان.

اگه در خصوص تولید محتوا در هر دسته بندی نیاز به مشاوره داشتین میتونین از طریق فرم مشاوره با ما در ارتباط باشین.

اصل مهم:

مهم ترین اصلی که در تولید محتوا باید رعایتش کنین و فرقی نمیکنه که تو کدوم دسته دارین تولید محتوا میکنین خلق ارزش برای مخاطبه. محتوای شما باید خلق ارزش کنه تا بتونه مخاطب رو با خودش همراه کنه.

فرقی نمیکنه که شما در چه حوزه­ایی فعالین میکنن، کارفرکا هستین یا کارمند توانایی خلق یک محتوای مناسب بیتشرین تاثیر رو  کار شما میذاره و اصلا نباید دست کم بگیرینش. این نکته رو فراموش نکنین که هر فضا و بستری محتوای خاص خودش رو میطلبه. برای مثال شما محتوایی رو که روی اینستاگرام منتشر میکنین رو نمیتونین تو یوتیوب بذارین. شما باید قبل از تولید محتوا اول بستری که میخواین محتوا رو قرار بدین بسنجین و بعد متناسب با اون بستر محتوا رو خلق کنین.

ما در آفیس کوچولو در تمام دسته بندی ها تولید محتوا میکنیم و میتوینم بهتون کمک کنیم. فقط کافیه با ما ارتباط برقرار کنین.

جمع بندی:

در هر زمینه­ایی که کار میکنن باید بتونین خودتون رو به بهترین شکل نمایش بدین تا بتونین مخاطبا های هدفتون رو جذب کنین. ابتدایی ترین و اصلی ترین کار برای رسیدن به این هدف داشتن محتوای مناسب هست. من در این مقاله راجعبه انواع محتوا و ویژگی های هرکدوم صحبت کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید