چرا در تجربه کاربری (UX) تفکر طراحی بسیار محبوب است؟

آیا می‌دانستید تفکر طراحی منحصر به افراد طراح نیست؟! همه نوآوران بزرگ در ادبیات ، هنر ،موسیقی ،علم،مهندسی وکسب و کار آن را انجام داده‌اند؛بنابراین چرا آن را تفکر طراحی می‌نامند؟

آنچه در مورد تفکر طراحی خاص است این است که فرایندهای کار طراحان می‌توانند به ما در نتیجه‌گیری،تدریس،  یادگیری و استفاده از تکنیک‌های کاربر محور به صورت سیستماتیک کمک کنند تا برای حل مشکلات در طرح‌ها،کسب و کارها و زندگی مان بتوانیم از راه‌های خلاق و نوآورانه استفاده کنیم.برخی از برندهای پیشرو در جهان مانند اپل ،گوگل،سامسونگ و جنرال الکتریک به سرعت در حال قبول کردن و به کار گرفتن روش تفکر طراحی هستند.علاوه بر این ،تفکر طراحی در دانشگاه‌های برجسته جهان از جمله d.school ، استندفورد، هاروارد و MIT تدریس می‌شود.با این حال آیا می‌دانید تفکر طراحی چیست و چرا این مبحث بسیار محبوب است؟

در اینجا ما به بررسی تفکر طراحی می‌پردازیم و به شما می‌گوییم این مبحث در مورد چیست و چرا بسیار طرفدار دارد.

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی یک فرایند تکرار ‌پذیر است که در آن ما به دنبال درک کاربر و فرضیات چالشی او هستیم و با تعریف دوباره مشکلات تلاش می‌کنیم تا استراتژی‌های جایگزین و راه‌حل‌هایی که ممکن است فورا با سطح اولیه درک ما (طراحان تجربه کاربری/UX) آشکار نباشند را شناسایی کنیم.در عین حال تفکر طراحی یک رویکرد مبتنی بر راه‌حل برای حل مشکلات را فراهم می‌کند.این یک روش تفکر و کار کردن در کنار همدیگر است و همچنین مجموعه‌ای از روش‌های در دسترس.

تفکر طراحی (درتجربه کاربری/UX)  بر روی درک عمیقی از توسعه ادراک برای کاربرانی که محصولات یا خدمات برای آن‌ها طراحی می‌کنیم ، متمرکز شده است. این موضوع به ما کمک می‌کند که همدلی با کاربر مورد هدفمان را مشاهده کنیم و آن را توسعه دهیم . تفکر طراحی به ما در فرایند سوال ‌پرسیدن کمک می‌کند: سوال کردن درباره مشکلات ، درباره فرضیات و سوال‌های مربوط به پیامدها .تفکر طراحی(در تجربه کاربری/ UX )در مقابله با مشکلاتی که بد تعریف شده‌اند یا ناشناخته هستند بسیار مفید است و توسط راه‌های کاربر محور و همچنین ایجاد ایده‌های فراوان در جلسات طوفان فکری و قبول کردن و به کار گرفتن رویکردهای در دسترس در نمونه‌سازی و آزمایشات به اصلاح و تعریف درست مشکل می‌پردازد.تفکر طراحی(در تجربه کاربری/ UX ) شامل آزمایش‌هایی که در حال انجام هستند نیز می‌شود:طراحی اسکچ ، نمونه‌سازی، آزمودن طراحی و آزمایش مفاهیم و ایده‌ها.

 

مراحل تفکر طراحی

امروزه استفاده از روش‌های تفکر طراحی (در تجربه کاربری/ UX )به شیوه‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها از 3 تا 7 مرحله تشکیل می‌شوند و بسیار شبیه به یکدیگر هستند.همه روش‌ها طبق یک مفهوم و اصول مشترک

پایه‌گذاری شده‌اند. در اینجا ما بر مدل 5 مرحله‌ای تمرکز خواهیم کرد که توسط موسسه طراحی Hasso-Plattner d.school  در استندفورد پیشنهاد شده است.

این 5 مرحله به شرح زیر است:

  • همپوشانی -با کاربران خود
  • تعریف-نیازهای کاربران شما،مشکل آنها و بینش شما
  • ایده-توسط به چالش کشیدن مفروضات و ایجاد ایده‌ها برای راه‌حل‌های نوآورانه
  • نمونه اولیه-برای شروع راه‌حل‌ها
  • تست-راه‌حلمهم است به این نکته توجه داشته باشید که این 5 فاز ،مراحل یا حالت‌ها همیشه متوالی نیستند.شما مجبور نیستید مراحل را طبق دستور خاصی دنبال کنید. علاوه بر این ،مراحل 5 گانه اغلب می‌توانند به صورت موازی اتفاق بیفتند و تکرار شوند. به این ترتیب شما نباید مراحل را به عنوان یک فرایند سلسله مراتبی یا گام به گام پیش‌بینی کنید. در عوض شما به جای مراحل پی در پی  ، باید آن را به عنوان یک مرور کلی از حالت‌ها یا مراحلی که به یک پروژه نوآورانه کمک می‌کند ، درک کنید.

    جمع بندی:

    تفکر طراحی (در تجربه کاربری/ UX ) اساسا یک رویکرد حل مسئله است که بیشتر به نوعی طراحی اختصاص داده شده است که شامل ارزیابی دیدگاه‌ها با زوایای شناخته شده یک مسئله و شناسایی عوامل مبهم و عواملی که به فهمیدن وضعیت مسئله کمک می‌کند،می‌شود.

    تیم آفیس کوچولو به شما کمک می‌کنه تا به بهترین نحو این کار رو انجام بدین.برای دریافت مشاوره، فرم مشاوره آفیس کوچولو رو پر کنین تا مشاوران ما باهاتون تماس بگیرن.

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید